Egipt tara contrastelor,
Excursia lunii octombrie a fost in Egipt. De mult planificasem aceasta excursie asa ca acum sosise momentul mult asteptat. Am achizitionat excursia de la Hello Holidays si in perioada
4-11.10.2024, am ajuns in Hurgada. Sejurul fiind de 7 zile, noi am decis sa nu pierdem timpul, asa ca am achizitionat 6 excursii optionale in aceasta perioada. Plaja faceam printre picaturi chiar daca afara erau 34 de grade. Pregatite de zbor in data de 4 octombrie ne-am prezentat la aeroport cu trei ore inainte. Primisem de la agentia de turism voucherele pentru cazare si pentru biletele de avion.
Compania cu care zburam era Hysky si acest zbor era un charter Bucuresti-Hurgada. Am prezentat voucherul, ni s-a emis biletul de zbor, am predat bagajele si am pornit catre Duty free. Aveam destul de mult timp de colindat prin magazine. La ora indicata am mers catre poarta de imbarcare si ne-am ocupat locurile in avion.
Nu inteleg sub nici o forma cum este posibil ca unii parinti sa fie asa inconstienti sa ia copii de cateva luni sau pana in 3 ani in aceste calatorii. Ma intreb care este logica? Evident, ca de fiecare data copiii incep sa planga si ceilalti 150-200 de pasageri trebuie sa suporte. Parintii copiilor nici macar nu se sinchisesc, li se pare ceva normal si ii lase sa planga cu sughituri pe nervii celorlalti calatori. Imi aduc aminte ca si noi am avut copii si erau mici dar am calatorit cu ei de la o anumita etate cand copilul intelegea. Oricum educatie la 30 de ani nu poti sa faci la acesti parinti, care in primul rand ei isi streseaza copii si evident si pe noi ceilalti. La noi a fost ideal am avut acelasi tratament si la dus si la intors, parca ne dadusera bilete gratis si trebuia sa suportam cu stoicism.
Dupa un zbor de 3 ore am ajuns in Hurgada, am coborat si am urmat indicatiile vamesilor, am cumparat viza de intrare 28 usd. Pentru egipteni usd, euro sau lira sterlina este egala, asa ca va sfatuiesc sa platiti in usd. Am iesit din aeroport si ne-am indreptat catre punctul de intalnire cu reprezentantii Karpaten si MTS, partenerul din Egipt. Am gasit locul si am spus numele hotelului si numele noastre dupa care am fost repartizati la diferite autocare. Deci in aceasta excursie nu am avut ghid, am plecat noi singuri si tot noi ne-am dus catre partenerul MTS, aveam transferul platit in pretul excursiei. Ei ne-au preluat de la aeroport si ne-au lasat la hotel King Tut unde aveam cazarea. Tot ei urmau sa ne ia si in ultima zi si sa ne aduca de la hotel la aeroport.
Ne-am suit intr-un microbuz alte persoane in autocar si ni s-a facut o mica introducere, dupa care ni s-a spus ca in seara respectiva un reprezentant MTS, va veni la ora 19 la noi la hotel, sa discute cu noi. Dupa aceea ni s-a adus la cunostinta ca bacsisul in Egipt este o traditie, deci ati inteles.
Am ajuns la receptia hotelului si am primit camera 201, noi aveam platita camera dubla cu vedere la piscina si abia asteptam sa ajungem in camera sa vedem panorama. Evident surpriza a fost maxima cand am deschis geamul, nu am vazut panorama ci am vazut PANARAMA, am vazut o mare groapa cu gunoaie in ea, evident poate va fi o piscina in urmatorul cincinal.
Minunata piscina, vazuta din camera 201, a hotelului KING TUT
Se facuse ora 19, asa ca am coborat la receptie sa intreb ce este cu aceasta camera deoarece noi am platit altceva, in acelasi timp a venit si reprezentantul MTS si am zis sa mergem impreuna sa vorbim la receptie. Acolo un receptioner zeflemist, foarte acru si arogant(Mustafa) un fel de sefut, acestuia i-am expus problema aparuta. Dupa ce m-a masurat din cap pana in picioare, mi-a transmis din varful buzelor, ca sa nu oboseasca prea tare, ca nu poate face nimic, asta este situatia si sa ma conformez. Am spus ca eu am platit altceva si vreau sa mi se dea camera pe care am platit-o, mi-a transmis ca trebuie sa platesc in plus, ca nu are ce sa faca. Oricum era ca si cum eu femeie de ce indraznesc sa ii atrag atentia lui ca barbat nici macar ca angajat. Ma punea la punct ca si cum el a platit pentru aceasta camera si nu eu si cum imi permiteam sa ii atrag atentia si obraznicia mea maxima a fost ca vroiam sa imi schimbe camera. Reprezentantul MTS nu a incercat prea tare sa ma ajute asa ca tot ce am putut obtine a fost ca a doua zi la ora 17 sa incerc sa vedem ce se poate face, daca se poate face ceva. Daca cineva de la vreo agentie din Romania va vinde camera la hotel KING TUT cu vedere la piscina sa stiti ca nu exista asa ceva va voi atasa fotografii ca sa va convingeti. Cat priveste ajutorul primit de la reprezentantul MTS a fost nul, el vroia sa cumparam excursii optionale, nimic mai mult, asa ca nu s-a zbatut si nici nu l-am mai vazut prin hotel cat am stat noi acolo.
Deci dupa zborul de cosmar am dat si peste aceasta camera, deci totul incepuse perfect. Am zis hai sa nu ne stricam ziua si sa ne simtim bine.
Am dat un tur prin resort, am facut fotografii.
A urmat masa de seara,
dupa care Anca ne-a scos la Mall-ul din Hurgada, am vizitat toate raioanele incepand cu legume, fructe pana la aparatura electrocasnica.
Cat am stat in Hurgada ne-am achizitionat excursii optionale de la firma Bon Voyage, Hurgada contact in FB: Medo Fateem. A fost recomandarea a doua prietene din grupul de turism Black Haws si bine am facut ca am ascultat de ele. Calitate si profesionalism.
Ghizi vorbitori de limba romana, draguti, amabili si bine pregatiti. Deci ca excursii optionale aveam in program: Orange Bay, Super Cairo, Super Luxor, Safari Desert cu vizitarea satului beduinilor ( Jeep & ATV Safari), Acasa la delfini si turul orasului Hurgada, pe toate acestea am platit 181 euro, iar la o alta agentie concurenta doar 2 excursii erau 300 de euro, asa ca am ales intelept si bine am facut.
La hotel aveam all inclusive, sincer nu sunt fun aceasta optiune dar asta a fost. Masa plus bauturi, in acest resort in care eram noi era compus din doua hoteluri: hotel KING TUT si SFINX, al doilea era de alta calitate si chiar camerele aveau vedere la piscina. Ambele hoteluri erau pline de turisti rusi. Nu inteleg cum vine treaba aceasta, daca tara ta este in razboi, cum ei ca cetateni sunt la plaja si la distractie? Cred ca este o intrebare retorica. Oricum se facea diferenta clara intre turisti rusi si noi ceilalti, nu la mancare dar la bautura da. Bauturile rusilor nu erau diluate fie ele alcolice sau nealcolice, pe cand pentru ceilalti turisti erau diluate maxim inclusiv sucurile si cafelele. Despre mancare nu pot spune nimic, chiar a fost ok in fiecare seara.
Daca plecai in excursii lungi si plecai dimineata la 2 sau 4 aveai un breakfast box si seara te astepta chiar daca ajungeai dupa 24, cu late dinner. Trebuia sa anunti la receptie ca sa stie si sa iti pregateasca. Aceste lucruri le afli la fata locului. In aceasta excursie am plecat cu prietena mea Lili iar la hotel ne-am intalnit cu prietena si colega mea de liceu Anca, de la ea am aflat aceste mici detalii pe care nimeni nu ti le spune, le inveti din mers si de aceea vi le spun si eu voua ca sa stiti la ce va asteptati. Limba vorbita de egiptenii din hotel era rusa, de abia dupa aceea urma engleza, asa ca mi-am perfectionat cele 10-15 cuvinte in limba rusa, macar asa de ambitie.
Deci in a doua zi dupa micul dejun,
am plecat catre Orange Bay, de la ora 8-16, aceasta cuprindea plimbare cu vaporul, scufundari in mare, banana trips, pranzul si vizita pe insula Orange. La ora stabilita a venit un microbuz si ne-a luat de la hotel, eram in total un grup de 12 persoane. 3 romani, 2 francezi si restul rusi. Am ajuns la locul de imbarcare unde noi am fost preluate de ghidul nostru Mustafa, care ne-a dus la vaporul dedicat romanilor,
un baiat dragut si amabil vorbitor de limba romana. Acesta ne-a ajutat la toate activitatile si ne-a explicat cu lux de amanunte cum trebuie sa procedam sa nu avem probleme. Asa ghid mai rar. Numele de Mustafa este foarte raspandit in Egipt asa ca am avut parte de doi Mustafa, ghidul nostru un baiat extraordinar de dragut si amabil si Mustafa receptionerul de la hotel King Tut, o persoana foarte nesuferita si aroganta. Va rog sa nu ii confundati.
Toate activitatile au fost minunat aranjate, asa ca am petrecut o zi minunata alaturi de alti romani de la alte hoteluri.
Excursia s-a terminat si am ajuns la hotel, unde am mai prins doua ore de plaja. Odata ajunsa la hotel m-am indreptat glont catre receptie sa vad ce se poate face cu camera, acelasi receptioner nesuferit, Mustafa, era la receptie care mi-a tras o privire glaciala si m-a poftit sa astept 20 de minute ca avea alte intrari in receptie, evident cetateni rusi si nu ma poate ajuta, sa astept. In viata mea nu m-am simtit mai umilita pe banii mei. Poate ma repet dar nu voi mai calca niciodata la acest hotel dupa felul in care am fost tratata parca mi se facea un favor nu ca as fi platit. DECI DE EVITAT ACEST HOTEL. A urmat plaja si masa de seara. A urmat a treia zi, a urmat excursia la Luxor. Fiind mult de descris si evident multe fotografii acesta va fi in urmatorul articol.
Lasă un răspuns